VÄra villkor för lÄneansökan

1. Om Grantly
Grantly.se, nedan kallat "Grantly", Àr en digital tjÀnst som hjÀlper konsumenter att jÀmföra lÄn frÄn olika banker och kreditgivare. Vi samarbetar med ett flertal finansinstitut för att ge dig de bÀsta möjliga lÄnevillkoren. Genom att anvÀnda vÄr tjÀnst godkÀnner du dessa villkor, sÄ vÀnligen lÀs igenom dem noggrant. Om du har en medsökande Àr det ditt ansvar att sÀkerstÀlla att denne ocksÄ förstÄr och accepterar villkoren.

‍2. Om vĂ„r tjĂ€nst
Grantly erbjuder en jÀmförelsetjÀnst dÀr du kan ansöka om lÄn och fÄ olika erbjudanden frÄn de banker och kreditgivare vi samarbetar med. VÄr tjÀnst Àr kostnadsfri och du Àr aldrig bunden att acceptera nÄgot erbjudande du fÄr. Beslutet att gÄ vidare med ett lÄn ligger alltid hos dig som konsument.Observera att Grantly inte kan garantera att du blir godkÀnd för nÄgot lÄn eller pÄverka villkoren som erbjuds av vÄra samarbetspartners.

‍3. ErsĂ€ttning
VÄr tjÀnst Àr gratis för dig som anvÀndare. Om du vÀljer att ingÄ ett lÄneavtal genom vÄr tjÀnst erhÄller Grantly en ersÀttning frÄn den aktuella banken eller kreditgivaren. ErsÀttningen kan variera beroende pÄ vilken lÄngivare du vÀljer.

‍4. Kreditupplysning och informationsinhĂ€mtning
Vid ansökan genom Grantly tas en kreditupplysning pÄ dig och eventuell medsökande. Denna registreras hos ett kreditupplysningsföretag, exempelvis UC AB eller Bisnode. Endast en kreditupplysning registreras, Àven om flera banker tar del av informationen.Genom att anvÀnda Grantly intygar du att all information du lÀmnar Àr korrekt och att du har tillstÄnd att dela eventuella medsökandes uppgifter. Du godkÀnner ocksÄ att vi kan ta emot information om statusen för din ansökan frÄn vÄra samarbetspartners.För att kunna ansöka om lÄn genom Grantly mÄste du:Vara minst 18 ÄrHa en Ärsinkomst pÄ minst 120 000 krVara folkbokförd och bosatt i Sverige

‍5. Ansvar
Grantlys tjÀnst bygger pÄ de uppgifter du lÀmnar. Vi tar inget ansvar för felaktig information som du anger. Alla kalkyler och rekommendationer Àr endast vÀgledning. Det Àr ditt ansvar att sjÀlv bedöma om ett lÄn Àr ekonomiskt förmÄnligt för dig.Avtal som ingÄs med banker eller kreditgivare Àr mellan dig och den specifika parten, vilket innebÀr att Grantly inte ansvarar för nÄgra eventuella skador eller förluster som uppstÄr.

‍6. SkuldsĂ€ttning
Du bör endast ansöka om lÄn om du har förmÄga att betala tillbaka det. AnvÀnd gÀrna Konsumentverkets verktyg för att rÀkna ut dina framtida lÄnekostnader.

‍7. Ändringar i villkoren
Grantly förbehÄller sig rÀtten att uppdatera dessa villkor vid behov. Den senaste versionen finns alltid pÄ vÄr hemsida.

‍8. Behandling av personuppgifter
Vi behandlar dina personuppgifter enligt vÄr integritetspolicy. DÀr förklarar vi hur vi samlar in, lagrar och anvÀnder dina uppgifter. Har du frÄgor kan du kontakta vÄr kundtjÀnst.

‍9. KlagomĂ„lshantering
Om du har frÄgor eller vill framföra ett klagomÄl kan du kontakta vÄr kundtjÀnst. Om du inte Àr nöjd med hanteringen av ditt Àrende kan du vidarebefordra ditt klagomÄl till vÄr klagomÄlsansvariga via e-post eller brev.

För att vi ska kunna behandla ditt klagomÄl behöver vi:
- Namn, personnummer och kontaktuppgifter
- Information om tjÀnsten/produkten det gÀller
- Datum dÄ problemet uppstod
- En beskrivning av ditt Àrende

Om du efter vÄr hantering fortfarande inte Àr nöjd kan du vÀnda dig till AllmÀnna reklamationsnÀmnden (ARN) eller allmÀn domstol. Du kan Àven fÄ vÀgledning frÄn Konsumenternas Bank- och finansbyrÄ eller Konsumentverket.